Friday, January 28, 2011

Link Your Stuff!
















Vandaag begon mijn weekend wel heel erg gezellig, want Het Bovenhuis nodigde me eerder deze week uit om te komen kaasfonduen. Ik had haar al langer beloofd om haar uit te leggen hoe je een granny square haakt dus vanavond hebben we de d(r)aad bij het woord gevoegd. Het ging haar erg goed af, maar omdat Het Bovenhuis toch wel graag een handleiding wilde voor het geval de paniek toe zou slaan als ik al lang en breed weg was besloten we een boek van Jan Eaton er bij te pakken voor een patroontje. En dat was best fijn, want toen ik consequent "hij zegt dat het ook zo kan" bleef uitkramen wist Het Bovenhuis me gelukkig te vertellen ("waarom zeg je de hele tijd HIJ?") dat Jan Eaton - in tegenstelling tot wat ik dacht - een vrouw is. Zo hebben we heel wat afgelachen vanavond en wie weet is de granny square van vanavond hieronder nog wel te bewonderen. Iedereen een fijn en vrolijk weekend toegewenst!

Today my weekend started really great, because Het Bovenhuis invited me earlier this week to come over for a cheese fondue tonight. I'd already promised her a few times to explain how to crochet a granny square, so tonight we decided to walk the talk. She learned very quickly, but because Het Bovenhuis thought it would be easy to have a pattern just in case she'd panick after I had left, we decided to get a book of Jan Eaton for a pattern. And that was a pretty good idea, because when I consequently said "he says it can also be done differently", I was glad Het Bovenhuis told me ("why do you keep saying HE?") that Jan Eaton is - unlike what I thought (because Jan is a boys name in Dutch) - a woman. So we've laughed a lot tonight and who knows, maybe tonights granny square can be cherished down here. I wish everyone a very fun and great weekend!

7 comments:

  1. jajaja!! I can't imagine a man crocheting!!!

    ReplyDelete
  2. Hihihi, een hakende man, die zou ik inderdaad wel eens willen ontmoeten.

    ReplyDelete
  3. Sounds like you had a great time together. Have a great weekend!

    ReplyDelete
  4. Ik vind het ook zo'n goed boek, heb er deze week nog zitten in "lezen" op de trein.
    Fijn weekend!

    ReplyDelete
  5. Jaja, hij staat erop, mijn eerste granny square! Dank voor de haakles! 't Was weer gezellig :-).

    ReplyDelete
  6. Hello Annemarie! Thank you for this great Saturday party! There is again so much wonderful links and your always lovely post!
    Sunny wishes! Teje

    ReplyDelete